با نوشیدن این چای سنگ کلیه را درمان کنید


آفتاب نیوز :

محققان به تازگی دریافته اند که نوشیدن چای محبوب می تواند از شما در برابر ایجاد سنگ کلیه محافظت کند.

حدود 10 درصد از مردم جهان در مقطعی از زندگی خود دچار سنگ کلیه می شوند. این بیماری یکی از دردناک ترین بیماری هایی است که هر فردی می تواند آن را تجربه کند و به طور مستقیم زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن قهوه و نوشیدنی های گازدار به مقدار زیاد می تواند به خودی خود باعث ایجاد سنگ کلیه شود زیرا مواد غیر مغذی موجود در این نوشیدنی ها بر جذب مواد مغذی توسط بدن تأثیر می گذارد.

با این حال، محققان در مطالعه خود به این نتیجه رسیدند که نوشیدن مقدار و اندازه مناسب دو نوشیدنی قهوه و چای می تواند اثر محافظتی در برابر تشکیل سنگ کلیه داشته باشد. به یاد داشته باشید که مصرف کافئین باعث افزایش دفع کلسیم، سدیم و منیزیم از طریق ادرار می شود.

بنابراین، محققان اعلام کرده اند که نوشیدن نوع خاصی از چای می تواند از شما در برابر تشکیل سنگ کلیه محافظت کند. آنها با بررسی انواع مختلف چای دریافتند که چای سبز بیش از هر نوع چای دیگری می تواند این نقش محافظتی را در بدن ایفا کند.

آب چای به تولید ادرار در بدن کمک می کند که به دفع مواد معدنی اضافی از بدن کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در چای اثر پیشگیرانه دارند. اگر اهل نوشیدن قهوه هستید، باید بدانید که مصرف مقدار این نوشیدنی به کاهش خطر بیماری های قلبی کشنده کمک می کند.

البته نکته ای که محققان معمولا در مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای تایید می کنند میزان مصرف این نوشیدنی ها است و به عبارتی مانند شمشیر دولبه عمل می کنند که در صورت مصرف زیاد، وجود دارد. مضرات فراوانی خواهد داشت و اگر به مقدار کافی مصرف شود می تواند خواص درمانی داشته باشد و مفید باشد.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما