دلیل توقف پله برقی در تهران چیست؟


آفتاب نیوز :

پیرمردی با پشتی خمیده و چهره ای رنگ پریده به آرامی از پله برقی بی صدا بالا می رود. وقتی از پله ها پایین می آید می ایستد و زیر لب چیزی می گوید. پدر دست کودک کوچک را در یک دست و نوزاد را در آغوش می گیرد. او سعی می کند تعادل خود را حفظ کند و از فرزندانش مراقبت کند. ناامیدی از عصبانیت در چهره او نمایان است. مادری با کالسکه هم به سمت پله برقی ها آمده است، اما چون پله ها ساکت است، با نگاهی التماس آمیز منتظر است تا مرد جوانی بیاید و کالسکه اش را به سمت پل ببرد. دو نوجوان یکی یکی از پله ها بالا می روند و می روند. در جاده مقابل، دو زن میانسال به آرامی از پله برقی های خاموش پایین می آیند. یکی از آنها می گوید وقتی به پله های ساکت نگاه می کنم سرم گیج می رود. این لحظه کوتاه از مشاهدات خبرنگار ایرنا در مقابل پله برقی بی صدا است.

یکی از اهالی تهران پارس به خبرنگار ایرنا گفت: پله برقی محله ما مدت هاست که از کار افتاده است و برای رفتن به محل کار و خرید روزانه مجبوریم تعداد زیادی از این پله ها را طی کنیم. گاهی که هوا خیلی گرم می شود و طاقت راه رفتن با آن پله برقی ها را نداریم، از خرید و انجام کارهای غیرضروری دست می کشیم زیرا دیگر راه رفتنی نیست.

یکی دیگر از شهروندان تهرانی که از توقف پله برقی در خیابان دماوند ناراضی است، می گوید: مدیران شهری حداقل پله برقی و آسانسور پل های عابر پیاده را برای مردم تعمیر کنند. وقتی قصد استفاده از کنتور را دارم باز هم مشکل خرابی پله برقی و خرابی آسانسور دارم و وقتی می خواهم سوار اتوبوس شوم هنوز پله برقی خراب است.

این شهروند تهرانی تاکید می کند مردم در فصل گرما نیاز بیشتری به پله برقی دارند و شهرداری باید هر چه سریعتر مشکل را حل کند.

خانم دیگری می گوید اگرچه ایستگاه اتوبوس نزدیک خانه من است، اما ترجیح می دهم با تاکسی به محل کار بروم، زیرا نمی توانم از پله های برقی طولانی بالا و پایین بروم.

دلیل قطعی برق نقص فنی است نه کم کاری

مدیرعامل سازمان بهسازی شهر تهران علت بسته شدن پله برقی معابر عابر پیاده را نقص فنی عنوان کرد.

رضا سعیدی یادآور شد: فروردین ماه سال گذشته که در تهران شروع به کار کردیم، حدود 50 درصد پله برقی ها به دلیل نقص فنی و 40 درصد به دلیل مشکلات امنیتی تعطیل شد و با تعطیلی 90 درصدی پله برقی ها مواجه شدیم. . برخی از پله برقی ها ممکن است به دلیل سرقت تجهیزات خاموش شوند و استفاده نادرست از این تجهیزات باعث بروز مشکلات فنی و خاموش شدن آن شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهر تهران از وجود 500 پله برقی در پایتخت خبر داد و گفت: این میزان پله برقی بسیار زیاد است و قطعا تهران به این میزان پله برقی نیازی ندارد و به نظر می رسد هیچ شهر دیگری به این تعداد پله برقی ندارد. . تهران.

به گفته وی، ایرادات فنی پله برقی ها طبق برنامه در حال اصلاح است و تلاش می کنیم در یک برنامه خطی تمامی این پله ها را به روز کنیم. اولویت بازسازی پله برقی ها و پل های مکانیزه با توجه به تعداد مراجعه شهروندان به سامانه 137 تعیین می شود. بنابراین، بر اساس تماس از تمام مناطقی که بیشترین پیام را دریافت کرده اند، سریعتر عمل می کنیم.

رضا سعیدی با بیان اینکه پارک پله برقی تهران قدیمی است و از سال 83 راه اندازی شده است، گفت: در یک سال و نیم گذشته که مسئولیت پله برقی ها به سازمان توسعه و بهسازی محول شد، در وهله اول نگهداری از پله ها را مد نظر قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهر تهران با اعلام اینکه در گام های بعدی خرید واحدهای جدید و ایجاد رمپ برای پله ها در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با ایجاد رمپ قصد داریم هزینه نگهداری شهر را کاهش دهیم و شهروندان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنیم. یا کالسکه را بکشید، آسان تر می شود و از طرفی در مصرف برق صرفه جویی می شود.

وی با اعلام اینکه تا 6 ماه آینده بازسازی پله های برقی به اتمام می رسد، تاکید کرد: 80 درصد پله برقی های شهر تهران فعال است و البته حدود 10 درصد برق آن شناور است.

گفته می شود در سال گذشته بسیاری از قطعات تعویض شده است که به شفافیت 80 درصدی پله ها دست یافته ایم، سعیدی تصریح کرد: با تعویض کامل برخی از این واحدها شرایط به مراتب بهتر می شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهر تهران با تاکید بر اینکه بازسازی پله برقی ها در سطح وسیعی انجام شده است افزود: تعمیر و تعویض قطعات را به اتمام رسانده ایم و به 80 درصد قطع برق و 80 درصد روشنایی رسیده ایم. و ایمنی پله برقی ها، از 80 درصد برق در نظر گرفته شده است. تبدیل در مرحله بعد به دنبال تعویض کامل برخی واحدها هستیم.

صیادی با اشاره به اینکه جایگزینی واحدها یک طرح بزرگ چند ساله است که سال هاست هیچکس به آن دست نزده است، تصریح کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران بر اهمیت این موضوع و دغدغه های شهروندان، ما این طرح را انجام دادیم. جایگزینی واحدها در سال جاری به پایان خواهد رسید و مردم در پایان تابستان نتایج این طرح را به طور ملموس خواهند دید.

مدیرعامل موسسه نوسازی شهر تهران با بیان اینکه پله برقی های پایتخت دارای برندهای مختلف و در مجموع 29 برند هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از این برندها از دوره تولید پله برقی خارج شده اند و به همین دلیل پله برقی ها را تولید می کنند. هنگامی که پله ها آسیب دیده بود خریداری شدند.قطعات زمان می برد و گاهی اوقات تعمیر برخی از پله ها یک هفته طول می کشید. تعمیر و نگهداری و تامین قطعات در بخش حمل و نقل و ترافیک دارای دو قرارداد مجزا بوده و به دلیل نوسانات نرخ ارز تامین قطعات به اتمام نرسیده و آسیب جدی به پله ها وارد شده است زیرا تا زمانی که قطعات نگهداری می شود، انجام نمی شود. موضوع. در دسترس نیست.

رئیس سازمان توسعه با تاکید بر اینکه امسال ارتقای روشنایی پله های برقی و پل های مکانیزه را در برنامه داریم، اعلام کرد: اکنون تمامی پله های نورانی شهر سالم است.

پله برقی و آسانسور از موضوعات مهم شهروندان تهرانی در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو است و مدیریت شهری باید برای رفع این مشکلات عمومی مردم تهران تلاش کند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

پاربرگ سایت

تماس با ما